Metròpoli Oberta
#CicleOberta Mirada metropolitana des de la capitalitat, el talent i la projecció internacional.
La metròpoli, projecció i obertura.
📌 En aquest espai reflexionarem sobre els elements clau en relació amb la projecció internacional, la diplomàcia i les xarxes d'influència.
👇🏽 Instruccions per participar:
- Comenta al final de la pàgina a l'apartat "deixa el teu comentari"
- Pots mencionar algú amb @ i afegir hashtags dels temes amb #
-
Si vols estar assabentat i rebre notificacions d'algun debat, pots seguir-ho fent clic al botó 🔔Seguir
Material de consulta:
📑 Paper de referència: Coordinació de la promoció internacional multinivell - Xavier Tiana Casablancas, cap de Relacions Internacionals a l'AMB.
📑 Paper de referència: Diplomàcia metropolitana, científica i cultural - Hannah Abdullah i Agustí Fernández de Losada, investigadora sènior i director del Programa Ciutats Globals de CIDOB.
📑 Paper de referència: Nova diplomàcia urbana i àmbits de posicionament de la metròpoli - Jùlia López i Ventura, C40 Cities European Regional Director.
Preguntes per obrir el debat:
💡 Com volem projectar internacionalment la regió metropolitana de Barcelona des dels agents públics, para-públics i privats que fan promoció internacional? Quin paper hi haurien de jugar les organitzacions ciutadanes i la ciutadania en general?
💡 Com pot aprofitar l’RMB la visibilitat de Barcelona com abanderada dels compromisos internacionals de les grans ciutats?
💡 Poden els municipis metropolitans convertir-se en metropolitan living labs i enllaçar la diplomàcia científica i tecnològica amb l’experimentació urbana?
💡 En quines xarxes geogràfiques, temàtiques o estratègiques volem influir com a regió? Quins beneficis aporta la connectivitat amb altres a l'RMB?
👇🏽 COMENTA AL FINAL DE LA PÀGINA
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Aquestes han estat les preguntes i comentaris del públic de les jornades que hem organitzat en relació amb aquest tema de debat:
🟣 Es parla molt de la marca Barcelona i el valor de ser una ciutat de contrastos, on conviuen persones, idees i procedències diverses. Creieu que el concepte actual de marca de ciutat inclou realment tots els angles de les diversitats?
🟣 Internacionalment, quan es pensa en Barcelona des de fora, els símbols més emblemàtics son La Sagrada Família, el Camp Nou, Güell o les Rambles, que representen un valor religiós, esportiu, turístic. Què hauria de fer la metròpoli per incloure la diversitat de gènere i ètnica en aquesta projecció internacional?
🟣 La rendibilitat en la millora d’infraestructures a les zones rurals no pot ser únicament econòmica. Creieu que es tenen en compte els beneficis mediambientals i la potenciació de la sobirania alimentaria pel canvi de model imprescindible?
Carregant els comentaris ...