Metròpoli Oberta
#CicleOberta Mirada metropolitana des de la capitalitat, el talent i la projecció internacional.
La metròpoli, projecció i obertura.
📌 En aquest espai reflexionarem sobre els elements clau en relació amb la projecció internacional, la diplomàcia i les xarxes d'influència.
👇🏽 Instruccions per participar:
- Comenta al final de la pàgina a l'apartat "deixa el teu comentari"
- Pots mencionar algú amb @ i afegir hashtags dels temes amb #
-
Si vols estar assabentat i rebre notificacions d'algun debat, pots seguir-ho fent clic al botó 🔔Seguir
Material de consulta:
📑 Paper de referència: Coordinació de la promoció internacional multinivell - Xavier Tiana Casablancas, cap de Relacions Internacionals a l'AMB.
📑 Paper de referència: Diplomàcia metropolitana, científica i cultural - Hannah Abdullah i Agustí Fernández de Losada, investigadora sènior i director del Programa Ciutats Globals de CIDOB.
📑 Paper de referència: Nova diplomàcia urbana i àmbits de posicionament de la metròpoli - Jùlia López i Ventura, C40 Cities European Regional Director.
Preguntes per obrir el debat:
💡 Com volem projectar internacionalment la regió metropolitana de Barcelona des dels agents públics, para-públics i privats que fan promoció internacional? Quin paper hi haurien de jugar les organitzacions ciutadanes i la ciutadania en general?
💡 Com pot aprofitar l’RMB la visibilitat de Barcelona com abanderada dels compromisos internacionals de les grans ciutats?
💡 Poden els municipis metropolitans convertir-se en metropolitan living labs i enllaçar la diplomàcia científica i tecnològica amb l’experimentació urbana?
💡 En quines xarxes geogràfiques, temàtiques o estratègiques volem influir com a regió? Quins beneficis aporta la connectivitat amb altres a l'RMB?
👇🏽 COMENTA AL FINAL DE LA PÀGINA
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
2 comentaris
Aquestes han estat les preguntes i comentaris del públic de les jornades que hem organitzat en relació amb aquest tema de debat:
🟣 Es parla molt de la marca Barcelona i el valor de ser una ciutat de contrastos, on conviuen persones, idees i procedències diverses. Creieu que el concepte actual de marca de ciutat inclou realment tots els angles de les diversitats?
🟣 Internacionalment, quan es pensa en Barcelona des de fora, els símbols més emblemàtics son La Sagrada Família, el Camp Nou, Güell o les Rambles, que representen un valor religiós, esportiu, turístic. Què hauria de fer la metròpoli per incloure la diversitat de gènere i ètnica en aquesta projecció internacional?
🟣 La rendibilitat en la millora d’infraestructures a les zones rurals no pot ser únicament econòmica. Creieu que es tenen en compte els beneficis mediambientals i la potenciació de la sobirania alimentaria pel canvi de model imprescindible?
🟣 La indústria agroalimentària del país i de les comarques centrals està preparada pels canvis als que es veuran avocats per la crisi energètica mundial que estan portant a tancar les agroquímiques europees? Necessitem diversificar canviar les formes de producció?
🟣 El treball en xarxa és essencial al segle XXI, però les xarxes necessiten molta generositat per funcionar i donar resultats positius per a tothom. N’hi ha prou en els entorns polítics, culturals, econòmics, socials... actuals?
T'animem a dir-hi la teva als comentaris! 👇🏽
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...