Metròpoli Multinivell
#CicleMultinivell Mirada metropolitana des de la governança.
Canvis a "La connectivitat del territori de l’RMB "
Cos
-
-["
📌Durant dècades, la mobilitat al territori metropolità s’ha anat construint per a millorar l’accés a la ciutat central de Barcelona, desenvolupant una estructura radial i desatenent en gran part les connexions físiques entre els territoris de la 1a i la 2a corona. Aquesta ha estat, entre d’altres, una de les causes que ha afavorit el creixement de l’ús del cotxe privat des de les zones pitjor comunicades.
Com afecta el model de connectivitat (física i virtual) per a l’equilibri del territori? En una regió metropolitana connectada, quin ha de ser el rol de les ciutats intermèdies en el marc d’un sistema d’estructuració de país i nòduls connectors entre les àrees metropolitanes i l’àmbit rural? I en una regió metropolitana mediambientalment equilibrada, com cal estructurar la mobilitat i la modalitat de transport per a la preservació mediambiental, la preservació activitats agrícoles i forestals, la industrialització neta, etc.
Preguntes per obrir el debat:
💡 Quines són les infraestructures que poden contribuir a canviar la mobilitat del conjunt de l’RMB per a que sigui un esquema més orbital, menys radial i faciliti els trajectes dins i entre la primera i la segona corones metropolitanes?
💡 Com pot ajudar l’autobús a aquesta vertebració no radial? I el tren? Quines infraestructures associades a aquests serveis són més urgents i quines més importants? Quin paper tenen o poden tenir en aquesta vertebració no radial els carrils bici o els camins suburbans?
💡 Com pot contribuir la tarificació de les vies d’alta capacitat, les ZBE i els peatges de congestió per a acompanyar una transició cap a la mobilitat sostenible i justa?
💡Quina és la solució multimodal a aplicar a les zones de baixa densitat? Hi ha una solució? Són diverses? Depenen de la situació? Com ha d’actuar l’urbanisme en aquestes zones? I què es pot fer amb els polígons que ofereixen mal accés a vehicles grans de transport de mercaderies?
💡 De quina manera hem d’afrontar la mobilitat laboral? Quina accessibilitat a polígons s’ofereix per a empreses i treballadors, incloent els que tenen mobilitat reduïda? De quina manera podem integrar la mobilitat específica per activitats de cures en el sistema radial de mobilitat de la regió metropolitana de Barcelona? I com seria en un sistema menys o gens radial? Com afecta?
💡 I en termes de connexió digital, quina és la situació dels polígons de la 2a corona de l’RMB i quines previsions hi ha de cara a la tecnologia 5G?
👇🏽 Instruccions per participar:
- Aporta les teves reflexions i propostes a l'apartat \"deixa el teu comentari\" del final de la pàgina.
- Si vols, menciona algú amb @ i afegeix hashtags dels temes amb #.
- Si vols estar assabentat de l'evolució del debat i rebre notificacions, clica al botó 🔔Seguint (a dalt a la dreta)
"] -
+["\n\n\n
📌Durant dècades, la mobilitat al territori metropolità s’ha anat construint per a millorar l’accés a la ciutat central de Barcelona, desenvolupant una estructura radial i desatenent en gran part les connexions físiques entre els territoris de la 1a i la 2a corona. Aquesta ha estat, entre d’altres, una de les causes que ha afavorit el creixement de l’ús del cotxe privat des de les zones pitjor comunicades.
\nCom afecta el model de connectivitat (física i virtual) per a l’equilibri del territori? En una regió metropolitana connectada, quin ha de ser el rol de les ciutats intermèdies en el marc d’un sistema d’estructuració de país i nòduls connectors entre les àrees metropolitanes i l’àmbit rural? I en una regió metropolitana mediambientalment equilibrada, com cal estructurar la mobilitat i la modalitat de transport per a la preservació mediambiental, la preservació activitats agrícoles i forestals, la industrialització neta, etc.
\n
\nPreguntes per obrir el debat:
\n💡 Quines són les infraestructures que poden contribuir a canviar la mobilitat del conjunt de l’RMB per a que sigui un esquema més orbital, menys radial i faciliti els trajectes dins i entre la primera i la segona corones metropolitanes?
\n💡 Com pot ajudar l’autobús a aquesta vertebració no radial? I el tren? Quines infraestructures associades a aquests serveis són més urgents i quines més importants? Quin paper tenen o poden tenir en aquesta vertebració no radial els carrils bici o els camins suburbans?
\n💡 Com pot contribuir la tarificació de les vies d’alta capacitat, les ZBE i els peatges de congestió per a acompanyar una transició cap a la mobilitat sostenible i justa?
\n💡Quina és la solució multimodal a aplicar a les zones de baixa densitat? Hi ha una solució? Són diverses? Depenen de la situació? Com ha d’actuar l’urbanisme en aquestes zones? I què es pot fer amb els polígons que ofereixen mal accés a vehicles grans de transport de mercaderies?
\n💡 De quina manera hem d’afrontar la mobilitat laboral? Quina accessibilitat a polígons s’ofereix per a empreses i treballadors, incloent els que tenen mobilitat reduïda? De quina manera podem integrar la mobilitat específica per activitats de cures en el sistema radial de mobilitat de la regió metropolitana de Barcelona? I com seria en un sistema menys o gens radial? Com afecta?
\n💡 I en termes de connexió digital, quina és la situació dels polígons de la 2a corona de l’RMB i quines previsions hi ha de cara a la tecnologia 5G?
\n
\n
\n👇🏽 Instruccions per participar:
\n- \n
- Aporta les teves reflexions i propostes a l'apartat \"deixa el teu comentari\" del final de la pàgina. \n
- Si vols, menciona algú amb @ i afegeix hashtags dels temes amb #. \n
- \nSi vols estar assabentat de l'evolució del debat i rebre notificacions, clica al botó 🔔Seguint (a dalt a la dreta)\n \n
\n\n"]