Metròpoli Multinivell
#CicleMultinivell Mirada metropolitana des de la governança.
Canvis a "La governança de les grans infraestructures de transport "
Cos
-
-["\n\n\n
📌La discussió sobre la competitivitat i la coordinació de les infraestructures de transport ens remet a la governança de les infraestructures, als processos de presa de decisió i als models de cooperació institucional i cooperació públic-privada.
\nLa visió més compartida avui a Europa és a favor d’una governança territorial que faciliti:
\n- \n
- \nuna major coordinació pública de la planificació de les infraestructures, en tant que bens públics, \n
- \nuna major competència en l’explotació i gestió dels serveis per part d’empreses publiques o privades, en un marc regulador que tendeix a internalitzar els costos socials i ambientals derivats del transport. \n
\nLa planificació pública centralitzada de cada sector per separat, ports, aeroports i ferrocarrils, no garanteix la coordinació intermodal ni la coherència amb les estratègies de desenvolupament urbanístic o de protecció ambiental en un lloc determinat com el Delta del Llobregat. I durant anys ha estat una constant reivindicació la major implicació de les administracions públiques locals i regionals, de les empreses i la societat civil, en la gestió i planificació de les grans infraestructures d’interès general a Catalunya.
\n
\nPreguntes per obrir el debat:
\n💡 A través de quines mesures – tècniques, financeres, jurídiques – podrien avui coordinar-se el Port de Barcelona, l'Aeroport del Prat i els diferents operadors ferroviaris per tal que la regió metropolitana tingui la màxima capacitat d'atracció i connexió de la manera més eficient i sostenible possible?
\n💡 Com transformar els sistemes d’informació existents per a incorporar l’escala de barris i poder atendre millor aquestes desigualtats?
\n💡Fins a quin punt, una major eficiència i coordinació de les grans infraestructures disminuiria la necessitat d’ampliar la seva capacitat?
\n💡 Els actuals processos de reflexió i mecanismes de cooperació institucional i participació de la societat civil en les decisions estratègiques de l'aeroport, la xarxa ferroviària d’ADIF i el port són suficients? Com es podrien ampliar i aprofundir? Quins altres actors i veus haurien d’estar representats?
\n
\n
\n
\n👇🏽 Instruccions per participar:
\n- \n
- Aporta les teves reflexions i propostes a l'apartat \"deixa el teu comentari\" del final de la pàgina. \n
- \nSi vols, menciona algú amb @ i afegeix hashtags dels temes amb #.\n \n
- \nSi vols estar assabentat de l'evolució del debat i rebre notificacions, clica al botó 🔔Seguint (a dalt a la dreta)\n \n
\n\n"] -
+["
📌La discussió sobre la competitivitat i la coordinació de les infraestructures de transport ens remet a la governança de les infraestructures, als processos de presa de decisió i als models de cooperació institucional i cooperació públic-privada.
La visió més compartida avui a Europa és a favor d’una governança territorial que faciliti:
- una major coordinació pública de la planificació de les infraestructures, en tant que bens públics,
- una major competència en l’explotació i gestió dels serveis per part d’empreses publiques o privades, en un marc regulador que tendeix a internalitzar els costos socials i ambientals derivats del transport.
La planificació pública centralitzada de cada sector per separat, ports, aeroports i ferrocarrils, no garanteix la coordinació intermodal ni la coherència amb les estratègies de desenvolupament urbanístic o de protecció ambiental en un lloc determinat com el Delta del Llobregat. I durant anys ha estat una constant reivindicació la major implicació de les administracions públiques locals i regionals, de les empreses i la societat civil, en la gestió i planificació de les grans infraestructures d’interès general a Catalunya.
Preguntes per obrir el debat:
💡 A través de quines mesures – tècniques, financeres, jurídiques – podrien avui coordinar-se el Port de Barcelona, l'Aeroport del Prat i els diferents operadors ferroviaris per tal que la regió metropolitana tingui la màxima capacitat d'atracció i connexió de la manera més eficient i sostenible possible?
💡 Com transformar els sistemes d’informació existents per a incorporar l’escala de barris i poder atendre millor aquestes desigualtats?
💡Fins a quin punt, una major eficiència i coordinació de les grans infraestructures disminuiria la necessitat d’ampliar la seva capacitat?
💡 Els actuals processos de reflexió i mecanismes de cooperació institucional i participació de la societat civil en les decisions estratègiques de l'aeroport, la xarxa ferroviària d’ADIF i el port són suficients? Com es podrien ampliar i aprofundir? Quins altres actors i veus haurien d’estar representats?
"]