Metròpoli Oberta
#CicleOberta Mirada metropolitana des de la capitalitat, el talent i la projecció internacional.
Existeix una identitat “metropolitana?
📌En aquest espai reflexionarem sobre els elements clau en relació a la identitat i sentit de pertinença metropolità.
👇🏽 Instruccions per participar:
- Comenta al final de la pàgina a l'apartat "deixa el teu comentari"
- Pots mencionar algú amb @ i afegir hashtags dels temes amb #
-
Si vols estar assabentat i rebre notificacions d'algun debat, pots seguir-ho fent clic al botó 🔔Seguir
Material de consulta:
📑 Paper de referència: Identitat i coneixement metropolità - Ivan Serrano Balaguer, Doctor en Ciències Polítiques i investigador de la UOC (IN3).
Preguntes per obrir el debat:
💡 Com construir un sentit d’identificació i pertinença a la regió metropolitana, poc present en els imaginaris col·lectius i les polítiques públiques?
💡 Ha de funcionar la marca Barcelona com a factor aglutinador de la regió o s’han de buscar nous valors d’identificació a escala metropolitana?
💡 És la regió metropolitana, un lligam ‘fort’ amb una institucionalització ‘feble’ o encara no n’hi ha aquest lligam tan “fort”?
💡 Poden els grans esdeveniments continuar sent catalitzadors de canvis de la metròpoli en temps relativament curts, i servir com a mitja per aconseguir una visió de futur compartida?
👇🏽 COMENTA AL FINAL DE LA PÀGINA
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Aquestes han estat les preguntes i comentaris del públic de les jornades que hem organitzat en relació amb aquest tema de debat:
🟣 Les connexions i la mobilitat fan que els ciutadans siguin cada cop més infidels a les seves identificacions (no identitats): viuen a un lloc, treballen en un altre, estiuegen a un altre, són originaris d’un quart, tenen amors a un cinquè...Com es construeix el sentit de pertinença i, per tant, els projectes col·lectius en aquest entorn de geometries i tempus variables?
🟣 Entre la marca Barcelona i la marca Catalunya, queda espai per projectar les identitats dels territoris?
🟣 Creieu que les entitats associatives de persones immigrades estan preparades per reclamar i exercir el seu rol com a cocreadors de polítiques públiques? I les administracions també estan preparades per acollir-ho en el procés de disseny de polítiques i fer-ho de forma integrada i honesta?
Carregant els comentaris ...