Metròpoli Oberta
#CicleOberta Mirada metropolitana des de la capitalitat, el talent i la projecció internacional.
Canvis a "Més enllà de la metròpoli. Comarques centrals i desenvolupament territorial "
Descripció (Català)
-
-
📍 Ubicació principal: Casino de Vic, Carrer de Jacint Verdaguer, 5, 08500 Vic, Barcelona
🎥 Transmisió streaming a barcelonadema-participa.cat (CANVIAR LINK)
🧩 Temàtiques: infraestructures de connectivitat, vincles i interdependències urbà-rural i marca Barcelona.
Aquesta jornada tindrà tres taules debat amb l'objectiu recollir diverses mirades sobre la connectivitat del territori metropolità amb el seu entorn immediat i l’estructuració del conjunt de l'RMB i incorporar-les al procés “Barcelona Demà. Compromís Metropolità 2030”.
Taula 1. Infraestructures de connectivitat, com les articulem?
Les interaccions de l’RMB amb les comarques de la Catalunya Central estan condicionades per les infraestructures de connectivitat, que s’han centrat en Barcelona com a punt d'origen i destinació.
L’objectiu d’aquesta taula és dialogar sobre aquestes dinàmiques, centrant el debat en els sistemes de mobilitat: xarxa viària, transport públic i les xarxes de telecomunicació, per tal que es puguin aprofitar recíprocament els beneficis de les relacions intermetropolitanes.
Taula 2. Els vincles i les interdependències urbà-rural
La pandèmia ha posat sobre la taula el debat sobre les ciutats i el seu entorn rural, les interdependències i la provisió mútua de serveis entre el món rural i el món urbà.
Un possible canvi de model de les activitats econòmiques històricament concentrades en àrees més urbanes, obre la porta a un nou concepte de ruralitat, que pot generar i reforçar nuclis de turisme, coneixement, recerca o indústria. En aquesta taula es tractaran les interdependències des dels aspectes demogràfics i econòmics i les vies per mantenir l’equilibri i generar un valor afegit per al territori.
Taula 3. La marca Barcelona com a actiu per al conjunt del territori
En aquesta taula es pretén debatre els impactes de la marca Barcelona en relació amb el conjunt del territori. Quin valor aporta al territori la marca Barcelona? Com ho fa i com és poden generar beneficis compartits? Com es poden gestionar els beneficis i amenaces que implica ser una metròpoli atractiva?
-
+
📍 Ubicació principal: Casino de Vic, Carrer de Jacint Verdaguer, 5, 08500 Vic, Barcelona
🎥 Transmisió streaming a barcelonadema-participa.cat
🧩 Temàtiques: infraestructures de connectivitat, vincles i interdependències urbà-rural i marca Barcelona.
Aquesta jornada tindrà tres taules debat amb l'objectiu recollir diverses mirades sobre la connectivitat del territori metropolità amb el seu entorn immediat i l’estructuració del conjunt de l'RMB i incorporar-les al procés “Barcelona Demà. Compromís Metropolità 2030”.
Taula 1. Infraestructures de connectivitat, com les articulem?
Les interaccions de l’RMB amb les comarques de la Catalunya Central estan condicionades per les infraestructures de connectivitat, que s’han centrat en Barcelona com a punt d'origen i destinació.
L’objectiu d’aquesta taula és dialogar sobre aquestes dinàmiques, centrant el debat en els sistemes de mobilitat: xarxa viària, transport públic i les xarxes de telecomunicació, per tal que es puguin aprofitar recíprocament els beneficis de les relacions intermetropolitanes.
Taula 2. Els vincles i les interdependències urbà-rural
La pandèmia ha posat sobre la taula el debat sobre les ciutats i el seu entorn rural, les interdependències i la provisió mútua de serveis entre el món rural i el món urbà.
Un possible canvi de model de les activitats econòmiques històricament concentrades en àrees més urbanes, obre la porta a un nou concepte de ruralitat, que pot generar i reforçar nuclis de turisme, coneixement, recerca o indústria. En aquesta taula es tractaran les interdependències des dels aspectes demogràfics i econòmics i les vies per mantenir l’equilibri i generar un valor afegit per al territori.
Taula 3. La marca Barcelona com a actiu per al conjunt del territori
En aquesta taula es pretén debatre els impactes de la marca Barcelona en relació amb el conjunt del territori. Quin valor aporta al territori la marca Barcelona? Com ho fa i com és poden generar beneficis compartits? Com es poden gestionar els beneficis i amenaces que implica ser una metròpoli atractiva?