Metròpoli Oberta
#CicleOberta Mirada metropolitana des de la capitalitat, el talent i la projecció internacional.
Canvis a "Projectar la metròpoli diversa. N'hi ha prou amb la marca Barcelona?"
Dia i hora de finalització
- -2021-11-24 13:45:00 +0100
- +2021-11-24 14:00:00 +0100
Descripció (Català)
-
-
📍 Ubicació principal: CCCB, Aula 1. Carrer de Montalegre, 5. 08001 Barcelona.
🎥 Transmisió streaming a través del CUIMPB
🧩 Temàtiques: impactes de la diversitat a les òrbites de la participació i la representació política i social, aprofitament i retenció de talent, construcció de relats identitaris i marques de ciutat, projecció internacional de la metròpoli, 'marca Barcelona' com a factor aglutinador per a la regió i posicionament de la metròpoli.
Curs coorganitzat pel Pla Estratègic Metropolità de Barcelona, el CUIMPB - Centre Ernest Lluch i el CIDOB, de dos matins i una tarda de duració, dividit en diverses ponències i taules rodones amb persones expertes en les temàtiques a tractar. Aquesta formació vol centrar-se en les oportunitats de desenvolupament i projecció d'una metròpoli que ha fet un procés de transició demogràfica rellevant en les últimes tres dècades. Per tal de fer front als desafiaments que planteja la diversitat demogràfica metropolitana, el curs proposa tres sessions que tindran els següents objectius específics:
- Aproximar-se al procés de la transició demogràfica metropolitana per tal de debatre el reconeixement que ha tingut la diversitat als diferents àmbits de la metròpoli (social, polític, educatiu i cultural) i identificar els vincles que pot tenir als espais de participació i representació.
- Identificar els reptes i oportunitats de l’atracció i la retenció de talent en una metròpoli demogràficament diversa com l'RMB i trobar els factors que permetin connectar el capital humà amb les oportunitats de desenvolupament econòmic de la regió.
- Debatre sobre el poder de la marca Barcelona per actuar com a factor aglutinador del territori i del capital humà de la regió, la projecció internacional de la metròpoli diversa i les oportunitats de la diplomàcia científica i tecnològica com a estratègia de posicionament de l’RMB
Inscripcions al curs: "Projectar la metròpoli diversa. N'hi ha prou amb la marca Barcelona?'
-
+
📍 Ubicació principal: CCCB, Aula 1. Carrer de Montalegre, 5. 08001 Barcelona.
🎥 Transmisió streaming a través del CUIMPB
🧩 Temàtiques: impactes de la diversitat a les òrbites de la participació i la representació política i social, aprofitament i retenció de talent, construcció de relats identitaris i marques de ciutat, projecció internacional de la metròpoli, 'marca Barcelona' com a factor aglutinador per a la regió i posicionament de la metròpoli.
Curs coorganitzat pel Pla Estratègic Metropolità de Barcelona, el CUIMPB - Centre Ernest Lluch i el CIDOB, de dos matins i una tarda de duració, dividit en diverses ponències i taules rodones amb persones expertes en les temàtiques a tractar. Aquesta formació vol centrar-se en les oportunitats de desenvolupament i projecció d'una metròpoli que ha fet un procés de transició demogràfica rellevant en les últimes tres dècades. Per tal de fer front als desafiaments que planteja la diversitat demogràfica metropolitana, el curs proposa tres sessions que tindran els següents objectius específics:
- +
- Aproximar-se al procés de la transició demogràfica metropolitana per tal de debatre el reconeixement que ha tingut la diversitat als diferents àmbits de la metròpoli (social, polític, educatiu i cultural) i identificar els vincles que pot tenir als espais de participació i representació.
- +
- Identificar els reptes i oportunitats de l’atracció i la retenció de talent en una metròpoli demogràficament diversa com l'RMB i trobar els factors que permetin connectar el capital humà amb les oportunitats de desenvolupament econòmic de la regió.
- +
- Debatre sobre el poder de la marca Barcelona per actuar com a factor aglutinador del territori i del capital humà de la regió, la projecció internacional de la metròpoli diversa i les oportunitats de la diplomàcia científica i tecnològica com a estratègia de posicionament de l’RMB
- +