Metròpoli Resilient
#MetropoliResilient Mirada metropolitana des de la resiliència
Canvis a "Debat: “El futur de l’aeroport i l’aeroport del futur”"
Descripció (Català)
-
-
📢PLACES EXHAURIDES. Si vols entrar a la llista d'espera, envia'ns un correu a barcelonadema@pemb.cat.
📰Si ets un mitjà de comunicació, posa't en contacte amb comunicacio@pemb.cat
📍 Ubicació principal: Cèntric Espai Cultural. Plaça de Catalunya, 39, 41, 08820 El Prat de Llobregat, Barcelona.
🛫Temàtiques: "El futur de l'aeroport i l'aeroport del futur"
El creixement del trànsit aeri ha estat una constant al llarg d’aquestes darreres dècades i ja el 2019 es va superar la barrera dels 50 milions. Les xifres de principis del 2020 i la projecció de trànsits futurs feien preveure la superació de la capacitat teòrica. Un altre element destacat ha estat el creixement progressiu de la connectivitat de llarga distància, aspiració dels actors econòmics metropolitans i que fa ús d’aeronaus més grans que no sempre poden fer sortir per la pista més curta, dificultant l’eficiència de l’operativa de pistes segregades.
En aquest sentit, la perspectiva de superació d’aquest límit ha tornat a posar sobre la taula el debat al voltant de la conveniència d’una ampliació de l’aeroport, debat que des del PEMB entenem que hauria de ser multidimensional. La pregunta a fer-se és quins són els costos d’oportunitat d’adoptar una decisió en una direcció determinada, i com poden aquests incloure diferents mirades (pròspera, resilient, cohesionada, intel·ligent, multinivell i oberta), com el propi procés Barcelona Demà. És per aquest motiu que des del PEMB i l'Ajuntament del Prat de Llobregat proposem un debat eminentment tècnic per ajudar a adoptar una mirada holística i contribuir amb arguments contrastables a la presa de decisions.
El debat tindrà tres parts:
- Quines són les perspectives de futur per al sector aeronàutic?
- Quin aeroport necessiten Barcelona i Catalunya? Quina és la seva posició en el mercat global i quina podria ser en el futur? Quin és el seu impacte i com es pot gestionar aquest impacte?
- Quines són les alternatives? Com hauria de ser el procés de presa de decisions al respecte?
Programa:
Benvinguda:
- Lluís Mijoler, alcalde del Prat de Llobregat
- Jordi Martí, president de la Comissió Executiva del PEMB
Introducció al debat: el marc comunitari:
- Dominik Piotrowski, cap de la secció d’aeroports i assumptes econòmics de la Comissió Europea
Debat:
- Pere Suau-Sanchez, geògraf, expert en estratègia de transport aeri. Professor agregat d’economia i empresa de la UOC, senior lecturer a Cranfield University (GB) i assessor en transport aeri
- César Trapote, enginyer, professor associat de gestió de trànsit aeri a la UPC i assessor en estratègia, innovació i recerca en aviació
- Bet Cauhé, enginyera aeronàutica, experta en dinàmiques del transport aeri i consultora a ALG
- Maria José Albaladejo, llicenciada en Dret, gerent del Consorci per a la Protecció i la Gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat
Modera: Milagros Pérez Oliva, periodista
📢PLACES EXHAURIDES. Si vols entrar a la llista d'espera, envia'ns un correu a barcelonadema@pemb.cat.
📰Si ets un mitjà de comunicació, posa't en contacte amb comunicacio@pemb.cat
-
+
📢PLACES EXHAURIDES. Si vols entrar a la llista d'espera, envia'ns un correu a barcelonadema@pemb.cat.
📰Si ets un mitjà de comunicació, posa't en contacte amb comunicacio@pemb.cat
📍 Ubicació principal: Cèntric Espai Cultural. Plaça de Catalunya, 39, 41, 08820 El Prat de Llobregat, Barcelona.
🛫Temàtiques: "El futur de l'aeroport i l'aeroport del futur"
El creixement del trànsit aeri ha estat una constant al llarg d’aquestes darreres dècades i ja el 2019 es va superar la barrera dels 50 milions. Les xifres de principis del 2020 i la projecció de trànsits futurs feien preveure la superació de la capacitat teòrica. Un altre element destacat ha estat el creixement progressiu de la connectivitat de llarga distància, aspiració dels actors econòmics metropolitans i que fa ús d’aeronaus més grans que no sempre poden fer sortir per la pista més curta, dificultant l’eficiència de l’operativa de pistes segregades.
En aquest sentit, la perspectiva de superació d’aquest límit ha tornat a posar sobre la taula el debat al voltant de la conveniència d’una ampliació de l’aeroport, debat que des del PEMB entenem que hauria de ser multidimensional. La pregunta a fer-se és quins són els costos d’oportunitat d’adoptar una decisió en una direcció determinada, i com poden aquests incloure diferents mirades (pròspera, resilient, cohesionada, intel·ligent, multinivell i oberta), com el propi procés Barcelona Demà. És per aquest motiu que des del PEMB i l'Ajuntament del Prat de Llobregat proposem un debat eminentment tècnic per ajudar a adoptar una mirada holística i contribuir amb arguments contrastables a la presa de decisions.
El debat tindrà tres parts:
- Quines són les perspectives de futur per al sector aeronàutic?
- Quin aeroport necessiten Barcelona i Catalunya? Quina és la seva posició en el mercat global i quina podria ser en el futur? Quin és el seu impacte i com es pot gestionar aquest impacte?
- Quines són les alternatives? Com hauria de ser el procés de presa de decisions al respecte?
📢PLACES EXHAURIDES. Si vols entrar a la llista d'espera, envia'ns un correu a barcelonadema@pemb.cat.
📰Si ets un mitjà de comunicació, posa't en contacte amb comunicacio@pemb.cat